Monday, July 4, 2011

Antara akhirat dan dunia manakah pilihan umat islam kini

Setiap hari di dada akhbar Metro terpapar berita-berita yang amat luar biasa yang tak tergamak kita mendengarnya. Zaman 80 an jarang sekali kita dengar berita-berita pembunuhan, perogolan, pembuangan bayi, bunuh diri di dada akhbar sebagaimana hari ini.

Namun era 20-an ia sebagai biasa dan kita tak rasa apa-apa kelainan bahkan ia menjadi biasa. Masyarakat terkadang sudah tidak lagi terkejut dengan isu-isu anak luar nikah, penzinaan, perogolan, pembunuhan, sumbang mahram , dadah dan sebagainya.

Persoalan kepada kita yang waras? kenapa ini terjadi? Mana pergi nilai-nilai kemuliaan Islam yang kita anuti dan kita kagumi? Mengapa sifat keihsanan kita sebagai umat Islam dan hamba Allah swt.

Sreolah-olah syurga dan neraka kitav lupakan seketika semata2 untuk memenuhi nafsu kebinatangan kita tanpa mengira hakikat kebesaran dan keagungan Allh swt yang memiliki alam dan arasy.

Apa yang jelas kepada kita yang waras dan masih ada nilai2 keimanan kepada Allah swt, ini terjadi kerana umat semakin menjauhi Al -Quran dan sunnah nabi saw. Hidup ibarat bertuhankan nafsu dan berkiblatkan naluri serta kemahuan semata2. Amalan2 solat dan aurat satu yang membebankan dan mengongkong kehidupan serta membataskan kebebasan mereka.

Apa akan jadi zaman akan datang..buat anak2 kita yang mewarisi negara yang tidak lagi berkiblatkan Al-Quran dan ajaran nabi saw...nantikan sahaja peringatan dan pengajaran yang ditimpakan oleh Allah buat umat yang lupa...oleh itu berdoalah agar anak2 cucu kita tidak mewarisi sebuah budaya dan negara yang berkiblatkan nafsu dan syaitan laknatullah...

Doakanlah............doakanlah.....

No comments:

Post a Comment